Min ensamma rädlsa

För en gångs skull tänkte jag bli lite seriös här i bloggen och se hur det känns att visa lite mer av min insida.

Har ni tänkt på den där känslan som man får någon gång på kvällen? Inte alltid men tillräckligt ofta för att man vill ha någon som sover brevid en och håller om en. Den där känslan som gör att ögonen svider, hjärtat bankar tugnt och man känner sig så otroligt ensam! Jag brukar inte ha dåligt själkvförtroende, eller, inte vad jag vet. Men som hon sa på en av föreläsningarna i går så hade hon som föreläste ett litet odjur på axeln som brukade sitta och säga "gud vad tjock du ser ut i det där, du är så ful!" m.m. När jag hörde det så tänkte jag "Men ett sånt har ju inte jag! Jag gillar ju mig själv" (Få inte det här till att tro att jag är överdrivet självgod nu, jag försöker bara visa lite tydligt på hur jag menar.) Då tänkte jag inte riktigt på det där monstret som brukar sitta på min axel och säga "Ingen bryr sig egentligen, varför tror du det? Hur kan du vara så otroligt dum! Du har bara dig själv." Och så. För det är sådana tankar jag får när jag känner mig så nere. Inte över min vikt, eller min näsa eller nåt sånt, utan att man är oälskad, eller inte räcker till. Jag är rädd för att bli borttappad, eller vad man ska säga, att bli bortglömd för att jag inte är tillräckligt..bra helt enkelt. Jag gillar inte riktigt att visa mina svagheter så det är ganska stort att jag skriver det här på bloggen som ju fakltiskt kan läsas av vem som helst ;p. Fast jag tror samtidigt inte att jag är den enda som känner så här. Det måste väl vara fler än mig som är ensamma då och då? Men det är speciellt på kvällen som känslan smyger sig på, när alla har gått och lagt sig och det känns som om man är den enda i hela världen som är vaken. Fast jag har en ganska bra bot- kramar. Jag är inte en så kramig person av mig i vanliga fall, förutom mot dem jag älskar mest. :p Men jag har upptäckt att kramar hjälper otroligt mycket, eller att somna till någon annans andetag. Därför är det surt att sova ensam. För då är man ensam. ofc.



Jag vet inte om ni förstår så mycket eller får något ut av det här, jag fick det iallafall.
Kärlek på er ♥ 

waisting time

Solen skiner, YES! Då är jag glaaad =D Men vem blir inte lixom?

Om en stund ska jag dra till polisen..














...För att fixa pass ;)

okey, det här känns ganska meningslöst ;p

Girlpower!

Tja!

Är precis hemkommen från en hel dag uppe på parkaden(?) och tjejmässan :D Det är en dag om året för bara tjejer, då de får välja mellan en massa olika aktiviteter och föreläsningar för att stärka självkänslan, lära sig säga nej, eller bara bowla och lyssna på musik tillsammans utan att killarna är med och tar plats. Tycker faktiskt att det är asbra! feminist som jag är ;) (och nej, få nu inte fel uppfattning, jag vill inte döda alla män xD som vissa tror, jag vill bara att vi ska leva på samma villkor) Idag höll jag, Maria och Lollo ihop och gick först och såg armbryterskan från ensamheten och hennes föreläsning, faktiskt riktigt bra, har sett nån dokumentär om henne sen tidigare tror jag också. Efter det gick vi omkring lite och gjorde pins m.m. på alla små stationer som finns. På lunchen gick vi och lyssande på en tjej som hette Maria och hennes livsberättelse, hon var jättestark! Hade gått igenom asmycket.. Fick kasta i oss lunchen och gick sedan på en föreläsning som handlade om att tjejer inte ska ta skit och lära sig att säga nej. Tog lite snygga bilder (a) och var med på en kurs i självförsvar. =) Till sist hade de en pjäs för alla om en flicka och en pojke som handlade om att man ska vara sig själv. Låter lite fånigt, men den var asbra!

Nu väntar jag bara på Elsi ska komma, hon gick ;p Så blir det nog chokladkola ;D puss

Wishes


Ge mig långt hår? (a)

Weekday

Oj, nu var det hela tre dagar sedan jag bloggade, men jag var ju somsagt i stockholm och hade roligt :D Då blir det lixom inte så mycket tid över till bloggning ;)

For ner dit i fredagseftermiddag. Hade en timma på mig att göra hundra grejjer som det kändes, blev lite svettigt när jag skulle hämta pengarna på banken, lämna cv, packa det sista, och göra litte andra grejjer på under 60 min, men jag klarade det ;D Sedan väntade en ca. 5 timmar lång bilfärd. När vi kom fram vid sju-nio (ingen koll här inte ;P ) bessade vi pizza och städade lite på marias pappas kontor, där vi bodde, innan vi blåste upp megamadrasserna och trixade lite med balklänningsadresserna, innan vi attackerade megamadrasserna tog vi en sväng runt området ;).

Lärdag morgon hade vi ställt klockan och gav oss iväg tills dess att affärerna öppnade, vi hade ju en massa shopping framför oss ;D Något som jag blev grymt överraskad över var att det var tjugo-tjugofem grader ute! Vi gick runt i stan med kortkort och tisha och svettades nästan ändå :D Ashärligt. M&L hittade sina klänningar relativt snabbt innan så vid två tog vi en sväng in på 7eleven och köpte smooties/slushies och choklaskaka, drog sedan till hötorget där vi köpte lite färska gubbar som vi avnjöt i solen :D Efter det blev det lite allavrlig shopping. ;) Det var nästan 100grader i butikerna! Och miljoner människor. Hittade en hel del grejer för att vara mig, bland annat ett par übersnyggagrymma skor till balen ^.^ happyyy... Om jag hinner/pallar kan jag slänga upp några bilder på inköpen =) På kvällen käkade åkte vi tillbaka till lägenheten, bytte om, och drog iväög och åt på någon resturang ;p m.m.

Söndagen vaknade vi återigen upp tidigt (känns som om jag inte har sovit ut något what so ever under helgen) packade ihop allt och drog in till kistagallerian, där kollade vi mest och åt lunch innan vi skulle åka hem :) Btw, hittade världen ballaste smyckesbutik när vi skulle åka, vill-ha-allt. Bilfärden tillbaka tog logiskt nog lika länge den, och whopps var man hemma ;) (inte särkilt mycket whopps då, när lollo fick psykbryt och började attackera mig och mobilen xD ) Hemma fick jag världens energi och städade rubbet. xD Väldigt varmt även här uppe :O ?! najsigt :)

piuh, vilket långt inlägg det här blev ;p tror knappast att ni orkar läsa mer, huh? ♥


gubbegubbegubbe, mina converse och lollos kasslerskor ;D BARBENT! :D

Jag blir så ledsen.

Nä'r vi var påväg från resturangen efter en härlig middag upptäckte jag att min plånbok fattades. Gick tillbaka till resturangen, kollade överallt där jag varit under dagen, (förutom skolan som är stängd, ska göra det imorrn...) Och har bokstavligt talat vänt upp och ner på mitt rum. Men ingenstans är den. Nån jävel måste ha snott den. I skolan mest troligt. Fyfan, jag hade allt däri, utom pengar, så varför skulle de vilja ta den? 2xBibblo-korte, id-kortet, hm-kort, bankkort, och en massa kvitton. Juste, en enkrona också. Men varför? Jag blir så jävla ledsen, för visst har vi spärrat kortet och så, ska anmäla den stulen också, men hur stor är egentligen chansen att jag får tillbaka den? :´( precis inför stockholmsresan också, nu får jag åka dit nästan utan pengar... faan. Eftersom att jippie-ka-jävla-jey vårat pass dessutom har gått ut har jag ingen möjlighet att ta ut pengarna som jag hade på kortet förrän jag får det nya, vilket är om en vecka. Dessutom kostar ett nytt id-kort ca.400 . Aoch.

Det som känns allra mest obehagligt är att nån okänd (hoppas jag!) har all den här informationen som finns om mig, i sin hand, att sedan behöva förlita sig på att alla andra ska fixa så att den kommer fram känns också väldigt obehagligt :( Att nån överhuvudtaget har min plånbok och att nån har snott den i skolan känns också så....näe!

cry me a river


middag!

Hej alla, jag lever, nu ska vi äta på resturang för mami fyller år, caio!

Woppsie

Ush nu började jag fnula med designen igen xP Attans, jag som skulle fixa en massa... (a)

Wednesdays sucks

Btw, om någon undrar, så avskyr jag onsdagar i skolarbetssyfte :(

Musik - Trummor + min taktkänsla = hejdåligthumör
No - Do I really need to explain?
Lunch - Endast fyrtio min. kortkort
No - ..really?
Svenska - G-r-a-m-m-a-t-i-k

Visst vill man bara sova?

Busybusy

Hej :) Jag har varit lite dålig på att uppdatera känner jag :p Så det är väl dags igen.

Kvällen shema är fullspäckat, det är mycket som ska hinnas med innan stockholm då jag säkert inte kommer att få något utöver shopping gjort! ;P
Ikväll borde jag (måste, om det överhuvudtaget ska bli gjort):

¤ Göra klart alla mattegrejjer inför nationella imorrn
¤ Skriva mitt "CV" så att jag kan springa ner på stan och lämna det imorrn
¤ Färga håret på lillasyster
¤ Packa inför resan
¤ lämna igen en massa böcker
¤ m.m

Så jag känner att jag har lite för lite tid för att sitta och blogga, sry ;p
Imorrn blir nog tillochmed ännu stressigare då jag har minst lika många saker att göra då + att mamma fyller år, men förhoppningsvis tar M med sig sin bärbara till stockholm så att jag kanske kan låna den och blogga då :)

xoxo

jippakayey

Update: Pappa är bäst, Smsa förfan :D graaaatis

Happy halebop

Wii, vad glad jag blev :D Har haft halebop en längre tid, men för ett tag sedan försvann det här superbra "gratis sms" = sadface! Men så hade Mami hört nåt om att om man laddade med trehundra så kunde man få set igen, så jag gick in och kikade och.. jippie, det stämde! Så bra att jag slipper byta till det där nya, sämre abbonemanget bara för att få gratis sms. Bara för att jag har tvekat så länge har nämligen inte haft några pengar what so ecer på mobilen de senaste veckorna, men nu jäklar :D laddaladdaladda ;) Vad använder du för abbonemang och funkar det bra?







hey jude

Idag har det farit dunderfint väder ute =) Klarblåhimmel och sol. Härligt, snön kanske kan smälta bort nu, en gång för alla?
Vaknade tidigt även fast vi är lediga, skulle på skolan för att sjunga vid tjugo i tio ;p Gick ok.
Nu hemma har jag försökt plugga men det har bara slutat i att jag kollar på the hills och läser ute i solen istället ;)

xoxo

Vår-dag :]

Idag har det varit riktigt vår-härligt ute = Över 10+, soligt, halvvarma vindar och glass ;]

Sov över hos M :) Låg och drog oss lääänge, innan vi ryckte upp oss och bestämde oss för att gå ut i det urfina vädret. Det slutade med att vi hamnade nere på ica och köpte glass och hårfärg ;p knäppte en massa bilder också, måste ju bevara de bra dagarna, right? :D Drog hem till henne igen och exprimentarade lite i köket (a) Blev faktiskt asgott! Stack hit för ett tag sedan och förgade M mörkmörkmörkbrun, det blev bra, i´m tha prooo!

Kvällen blir nog slappis tror jag, ska ju kanske upp imorrn och sjunga, får snacka med Mira om det där  :P För övrigt är vi ju lediga annnars, najs!


Hola amigos

Hej =)

Idag hade jag och L tänkt ha en sk. hurtbulledag och ge oss ut och springa och träna lite. Blev ganska pigg på det efter gårdagskvällen ;) Meen planerna krashades lite då mormor med family kom förbi, vilket är ganska ovanligt, så det blir nog imorrn istället ♥. Inget ont i det.

Just nu sitter de andra i köket toch käkar tårta och gör upp planer inför alicante resan i slutet av maj, längtar sönder! Det blir ganska många roliga resor framöver har jag tänkt på - Stockholmsresan, Alicante, och belöningsresan (en grej för att jag ska orka plugga ;P ) i höst, och så sommarlovet såklart som alltid bjuder på en massa överraskningar =)

Nix, nu tror jag att jag ska gå och joina dem i köket ;) ♥

btw, förslag på bakgrund/header, i´m running out of ideas ;)

Record, baby

Wow, jag har nog slagit rekord i seghet nu. Klockan är nästan halvfem och det jag har åstadkommit idag är att klä på mig, bädda sängen och kollat igenom två OTH skivor. det känns.... -.-

Anyway. Har redan läst på tre bloggar om vad jag gjorde igår kväll, så jag känner inget större behov av att skriva av mig >.< När det blir så får man en liten slags "out of body experience", som om alla andra vet bättre än en själv vad man gör, eller att alla andra vet när man själv inte vet, på nåt vis. Svårt att förklara, men ni kanske fattar?

En rolig sak som ska hända är att nästa helg drar jag, Louise och Maria till stockholm :D How great?! Ska bli så jäkla kul!
Men ni kommer säkert att få läsa mer om det då det faktiskt händer ;) Tänkte bara låta er veta :)

Nu ska jag nog få tummen ur handen (eller inte) och göra något, caio.

Torsdag

Godmorgon =) (idag är den faktiskt god ;) )

Idag snöar det igen :| Inte kul... Ska försöka ta tag i lite skolarbete idag också, har lixom inte blivit av tidigare ;) Massa grammatik och kapitel sju i matten. ;p Sådär lagom kul.

Sedan ikväll så blir det nog tjejkväll, så jag har ju nåt att se framemot :D

En sak slog mig, nu såhär på lovet blir man så otroligt lat! Man ligger gärna kvar i sängen tills efter tolv, man får knappt något gjort innan middan och det är knappt att man orkar fixa sig. Först på kvällen kommer man igång och så är man uppe till tre nån gång x) Är det bara jag eller?




datatata!

Nu, damer och herrar, är det grey´s anatomy!

shoeshopping :]

Städningen gick relativt fort då jag sket i det mesta och drog på stan och letade sommarjobb istället. Det gick faktiskt ganska bra :) Inget napp på en gång men en del verkade intresserade ;p Träffade sedan upp med Louise och gick en sväng innan draget från donken blev för stort ;) Promenerade sedan runt lite på stan och hittade bla. ett par snygga bruna pumps och tatueringspennor, wii :D Har nu suttit och kluddat på mig sjäkv en stund :] Det bästa är att de är ofarliga så det spelar ingen roll hur mycket man gör, mohhaw! Pappa såg lite smått oroad ut när jag sa det, och lillasyster bad om en döskalle på halsen x)


Headphone

Lite bra musik innan jag drar bara ;)


Taylor Swift - Should´ve said no

Taylor swift - Love Story

Ni har säkert hört båda förut men hon är bra ändå =)

Onsdag (=

Godmorgon =) Om man nu kan kalla den god när man vaknar till ett högt dunkande av avril lavigne från rummet bredvid på tok för tidigt! Tack lillasyster!

Iallafall, ;) gårdagskvällen blev supermysig :] "Tränade" först nån timma med R. Stack sedan hem och lämnade väskorna och hämtade mopparna :D Första moppeåket för iår :D Rullgrus är faaaarrrrlgit! Åkte sedan upp till ML och mös. Tog en sväng ner på ica också för att inskaffa lite proviant ;)

Imorse hyar jag iallfall hunnit städa rummet nu är det bara:
♥ Tvätta alla sofföverdrag samt fotöljöverdragen (why! och why?!)
♥ Städa badrummet
♥ Hänga en massa tvätt som redan ligger i torktumlarn

Nämde jag att jag hatar att städa? x/

Sedan ska jag bege mig ut på stan i jakt på ett sommarjobb ;P Visserligen är jag senast ever men man kan ju alltid kika ändå ;)

Whopps, klockan är mycket! Måste nog snabba mig nu om jag vill hinna med något överhuvudtaget. ♥

hellosunshine

Och jag är tillbaka :D Är lite slut nu bara men jag får se om jag hinner återfå krafterna tills ikväll ;)

BTW! NAtta=evil, snodde boxen innan mig! Give it to me....

btw2! All snö har smält :D:D:D:D:D nu kanske man faktiskt kan gömma den hemska täckjackan någonstans långt in i några månader? :D

Bara för att...

..Det är vår, och påsk och så att ni blir lite glada av min blogg, så är bakgrunden vårig under påsklovet! ♥

Den rosa torsdagen

Spelar Metrostation på hög volym och kikar bloggar =) Älskar deras sound! Såklart när man läser andras så blir man sugen på att blogga själv så det är det jag gör ;) Idag är det ju skärtorsdag hörrni! :D = Godis imorrn! me lajkii
Hittade en sötbild på maria med ett litet ägg ;D

Ett sådant vill jag gärna ha ^.^

Idag var en riktigt slappdag, gjorde inget, suddade lite bord och lyssnade på när förraårets sötgrabbar spelade på "konsert" :]


Jagvet, bildkvalitén suger, men deal with it ;)

Nu måste jag fortsätta packa inför ingenmanslandet. Hinner jag inte blogga mer så hörs vi på tisdag huh?

Update, downdate, date: 09.04.08

Nu har jag kirrat designen lite mer, kanske något jag står ut med ett tag iaf? ;)

har precis varit på bibblan en sväng och lånat ett gäng böcker inför lovet, som till strösta del ska tillbringas med familjen i stugan xP kuuul... men ett plus är ju allt godis man får då, mohha =D påsken 4lajf?! Med det, böckerna, och den tredhe OTH boxen ska jag nog klara mig, sedan när jag kommer hem blir det säkert lite socialare grejjer man gör ;D
Men till saken då, jag har inget internet i stugan. jagvet jagvet, ni kommer gråta floder över mig, menmen, what am I supposed to do? :{

idag har jag varit aggrobitch hela dagen, luckely everybody så var cho den som drabbades mest, men förhoppningsvis tog hon det inte så seriöst ;) kände inte riktigt för att träffa någon när jag är på det humöret, hehe.

Har varit en sväng och fixat linserna btw. Så nu är det oficiellt, jag har linser ist. :D Så otroligt skönt att slippa de asjobbiga glasögonen som jag faktiskt avskyr :/ Bara in med en plastplupp i ögat och, tadaaa! Man ser tillochmed bättre :)

Nix hörrni, nu har ni fått ett riktigt långt inlägg om mitt väldigt *host* intressanta liv, så caio! ♥

Tobias

Okey, nu var det ett tag sedan jag bloggade (igen) x) Iallafall, vi var på musikdirekt i söndags och nu har jag lyckats hitta vinnarens myspace, stolt! :D Länk Älskar speciellt låten The Orange light we´re dots so far :] Snacka om att rätt person vann =) (dock lät det bättre live ;))

built it up

Designen är under uppbyggnad x) håll ut!

Yesbox!

Det är helt otroligt, jag är kanske nästan möjligtvis påväg att bli klar! :D Efter tre veckors hårt *host* arbete är jag nu bara några timmar ifrån att lämna in min rapport! Fan vad bra jag är xD Känner att jag måste komma bort från data/tv en stund nu, så jag ska gå och fixa mig innan "dejten" och sedan ikväll musikdirekt! Skitkul ska det bli :]


Så var det dags igen

så, då var det dags för ett nytt försök då, gör om och gör rätt.  -.- Meeen idag fattas motivationen så fullständigt så jag undrar om det kommer att gå över huvudtaget :( Enda är att jag vill bli klar innan musikdirekt ikväll <3

Gårdagen blev bra tillslut iallfall. Gick runt och sparkade kuddar fram till middagen, sen pallade jag inte vara arg mer utan satte på mig min nya marcara/eyeliner och gick och mötte Cam cho och mira på OK. (när ska jag lära mig att ica stänger åtta på lördagar?) fixade godis och film, mötte sedan två trevliga typer som hängde med hem till cho där vi kikade film, snackade och grillade mashmallows och winegums ^.^

Meeen. nu ska jag jobba igen :/ Tips på bra plugg musik?

Sicksacksöm

Min statistik ser ut som en snygg sicksacksöm, how come?

FAAAN!

fanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfanfanhelvetesjävlaskit!!!!!!!!

Hade jobbat hela morgonen på rapporten och var nu nästan klar, tänkte då att jag kunde gå på stan en sväng eftersom att jag varit så effektiv. när jag nyss kom tillbaka hade pappa stängt ner datahelvetet ohc såjävlaklart hade jag glö,mt att spara fanfanfanfnanfnanfnv,nvr jn5BN 1

trasig

Ni vet den här tröttheten som kommer när man börjar slapnna av? Den som försvinner så fort man börjar gå upp i varv igen, men som man ändå känner av ett tag efteråt? Den tröttheten har börjat överfalla mig. Städade och rensade på mitt rum här ikväll och nu känner jag mig helt slut, fast ändå pigg, på nåtgot underlige vis xP

Men en sak som är positiv med att man städar är att man hittar saker i röran. T.ex. OTH skivan nr.6 som jag trodde att maria fortfarande hade hos sig vilket var mycket sorgligt då hon har åkt till åre över helgen (den lyckansost) och jag då inte skulle kunna kika på de två sista avsnitten på hela säsong två förrän på måndag tidigast hemska tanke. Men nu kan jag kolla på dem redan ikväll ^.^ Tror förressten att det blir en hemmakväll ikväll, den första på evigehter! ;o Ganska härligt =)

Imorrn blir det att skriva klart rapporten så det kommer nog att bli tveksamt med uppdateringar ;P
Nu -> OTH!:D

shopping

Egentligen borde jag dra på training nu men jag vet itne om jag pallar, har en asbra bok som är mycket mer intressant ;)

Om inte annat så känner jag så sjukt mycket för att vårshoppa lite! Synd bara att alla mina pengar i princip är slut ;(

Bikinis och jeans är vad som står högt på listan för tillfället :P

Den blåsiga torsdagen

Hej gott folk, idag är det torsdag, TORSDAG! det betyder att det har gått FYRA dagar av den nya veckan, och jag har knappt lagt märke till det! Helt galet...  Dagen har varit höstig :( typ moln, kallt och blåsigt :( buu, våren var ju påväg nu!

Rapportarbetet fortsätter... Blir bara segare och segare men egentligen har jag mycket som ska göras, blir istället en massa pinball spelande (ägde ut holger och arvid btw, med över 7miljoner poäng! mohaha) Menmen, jag har bestämt mig för att inte ha nån press på mig på det här arbetet så jag får se hur det går :)

Iallafall, pratade en välbehövlig timma med Bästaste så nu har jag fyllt på med Sara-power <3 Så nu känner jag mig bra:)

tjingeling ♥

Aprilväder!

Hejhejhej :D Idag är jag lycklig för det är en underbar vårdag och första april dessutom, vilket ni säkert inte har missat? ;)

Visserligen suger jag på att skämta med folk på "aprilvis" men ändå ;)

Jag kommer inte på mycket mer att skriva xD Egentligen vill jag berätta om en jätterolig sak men det måste vänta tills imorrn för det är en överraskning! :D Så, caio!

RSS 2.0