Min ensamma rädlsa

För en gångs skull tänkte jag bli lite seriös här i bloggen och se hur det känns att visa lite mer av min insida.

Har ni tänkt på den där känslan som man får någon gång på kvällen? Inte alltid men tillräckligt ofta för att man vill ha någon som sover brevid en och håller om en. Den där känslan som gör att ögonen svider, hjärtat bankar tugnt och man känner sig så otroligt ensam! Jag brukar inte ha dåligt själkvförtroende, eller, inte vad jag vet. Men som hon sa på en av föreläsningarna i går så hade hon som föreläste ett litet odjur på axeln som brukade sitta och säga "gud vad tjock du ser ut i det där, du är så ful!" m.m. När jag hörde det så tänkte jag "Men ett sånt har ju inte jag! Jag gillar ju mig själv" (Få inte det här till att tro att jag är överdrivet självgod nu, jag försöker bara visa lite tydligt på hur jag menar.) Då tänkte jag inte riktigt på det där monstret som brukar sitta på min axel och säga "Ingen bryr sig egentligen, varför tror du det? Hur kan du vara så otroligt dum! Du har bara dig själv." Och så. För det är sådana tankar jag får när jag känner mig så nere. Inte över min vikt, eller min näsa eller nåt sånt, utan att man är oälskad, eller inte räcker till. Jag är rädd för att bli borttappad, eller vad man ska säga, att bli bortglömd för att jag inte är tillräckligt..bra helt enkelt. Jag gillar inte riktigt att visa mina svagheter så det är ganska stort att jag skriver det här på bloggen som ju fakltiskt kan läsas av vem som helst ;p. Fast jag tror samtidigt inte att jag är den enda som känner så här. Det måste väl vara fler än mig som är ensamma då och då? Men det är speciellt på kvällen som känslan smyger sig på, när alla har gått och lagt sig och det känns som om man är den enda i hela världen som är vaken. Fast jag har en ganska bra bot- kramar. Jag är inte en så kramig person av mig i vanliga fall, förutom mot dem jag älskar mest. :p Men jag har upptäckt att kramar hjälper otroligt mycket, eller att somna till någon annans andetag. Därför är det surt att sova ensam. För då är man ensam. ofc.



Jag vet inte om ni förstår så mycket eller får något ut av det här, jag fick det iallafall.
Kärlek på er ♥ 

Kommentarer
Postat av: Anonym

finns alltid h'r om du behöver kramar<33puss på dig sötis:D

2009-04-29 @ 21:03:52
URL: http://brunettaliice.blogg.se/
Postat av: Mira

jag förstår precis, precis vad du menar!

kramar<3 <3

2009-04-29 @ 22:41:30
URL: http://mynolife.blogg.se/
Postat av: Louise

I know the feeling<3. finns alltid här och det tror jag att du vet också, puss:*

2009-05-01 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0