Mitt lov del 1

Okey, tänkte väl dra igång med att berätta om vad jag har gjort i veckan då ;) Får se om jag pallar att skriva allt i ett enda inlägg; det skulle bli aplångt isf. men vi får se :)
 Iallafall, i torsdags efter träningen kan man väl säga att helgen började. Eftersom att pappa och bror:en åkt till norrköping(?) på cup, så var det bara vi brudar hemma ;) dvs. mamma systeryster och jag. Eftersom att vi skulle sitta i bilen hela fredagkväll så bestämde vi oss för att vi skulle ha minifredag här hemma då =) Så MS (mamma systeryster) gick till ica och hyrde film och köpte lite mys medans jag tog en dusch. Sedan låg vi hela kvällen och mös framför tv:n i en varsin soffa till patrik 1.5, en riktigt sevärd film som beskriver asbra hur bögar har det i sverige idag, mysig stämning i filmen också, rolig :]
Fredagen i skolan sög, som väntat med den stämningen som nu är i gänget elr. vad jag ska säga. Menmen, jag skulle ju bort vilket kändes asskönt! Hade hela baksätet för mig själv så jag gosade ner mig med duntäcke och glassiga tidningar inför de närmaste tre timmarna, med ett stopp för middag hos Eva-britt =) När vi tillslut kom fram till mormor var jag ganska slut. Men piggnade till när Bästaste kom förbi och skulle sova över hon med (btw, mormor är bäst, fastän huset var fullt av folk som skulle sova över m.m. så gjorde hon plats för Sara när hon visste att det betydde för mig <3) Snacka om att vi tog igen en massa prat den natten x) Vi hann med någon timmes sömn också som tur var ;D (Bytte julklappar gjorde vi också, haha ;) ) Och tur var väl det för på lördagen sprang vi runt i staden hela dagen. Vi lyckades faktiskt hitta våra balklänningar också! :D Snacka om tur, jag trodde inte att jag sklle hitta nån överhuvudtaget utan skulle behöva springa runt sista veckan. hehe, men nu gjorde jag ju det som tur är :)
På kvällen fick vi skjuts ut på frösön till en av S´s vänner. Skitkul att träffa lite nya människor :D På natten när vi skulle hem var det tänkt att vi skulle ta en sväng förbi moster i hennes nya lägenhet och få litte smooties ;D Bra som vi är så lyckades vi såklart att virra bort oss:

- Men hallå, där är ju brandstation?!
- VA?! Den skulle vi inte alls vara i närheten av juh!
- Där är en skola också, yes vi är i närheten!
- vVilken skola sa du?
- hmm.. wargentin tror jag
- Men åååå! Vi är vilse ;(

Fast lite kul var det, vi fick ju upptäcka en helt ny del av stan ;) Och vi kom fram till slut, som tur var.
På söndagen skulle S åka till vemdalen med familjen, så jag blev lämnad kvar. buhu. Tröstade mig själv med att ligga i sängen halv dan ;) Framemot fyra tog jag och syster bussen in till stan och gick och såg i taket lyser stjärnorna i världens mysigaste lilla salong =) Filmen var en riktigt snyftare. Jag som älskar boken satt som på nålar hela tiden och bara väntade på ögonblicket då man börjar lipa. Tur att syster var med, vi satt och grinade ikapp ;) Men filmen var bra, även om man inte riktigt kan jämföra filmen med boken då de har ändrat på så otroligt mkt.
På kvällen samlades hela tjocka släkten för middag hos mormor. Mysigt <3 Det är lite det man saknar här, den där känslan av samhörighet med alla man älskar.

Puh. Nu har jag skrivit om de två händelselösa dagarna, jag tror inte att ni varken orkar att läsa eller att jag orkar skriva något mer just nu ;) Får skriva mer sedan eller vad säger ni? ♥


Kommentarer
Postat av: friday

gud va kul att träffa lite nytt folk! en väldigt sällsynt sak i hsand!

2009-03-05 @ 02:17:11
URL: http://burymylies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0